Образованието има две основни функции: образователна – да даде на децата на нацията необходимите, адекватни на съвремието знания и умения за да се справят в живота им на пълнолетни и възпитателна – да изгради и възпита моралната ценностна система, национално самосъзнание и самочувствие. Затова, то трябва да се базира на идете за устойчивото развитие на света; да култивира интегрално, а не само аналитично мислене; да има инклузивен и ценностен характер:
- Всяка учебна програма, всеки един учебник, помагало, пособие, всеки един учител трябва да се оценява по горното;
- Неприкосновеност на учителя, чрез статут на „Учителски имунитет”;
- Гарантиран достъп до образование, включително и висше, което да не зависи от джоба на родителите;
- Само държавните и общински училища и университети да се финансират от държавния бюджет;
- Частните училища и университети, който ги предпочита да си плаща. Акредитацията да касае само оценката, дали техните дипломи да бъдат признавани;
- Значителни инвестиции в областта на образованието, науката и научните изследвания, включително в сферата на перспективни „зелени” технологии.