При екологичните електрически уреди (тротинетки, тротинетки, автомобили и др.) се сблъскваме с проблем, подобен на описания по-горе – рециклиране на вече използваните устройства. Тъй като смяната на батериите често е много скъпа, електрическите скутери и други устройства, които са достигнали края на експлоатационния си живот, просто се изхвърлят напълно, тъй като изхвърлянето им по друг начин е опасно и скъпо.
В резултат на това в някои страни (например във Франция) вече се появяват цели гробища на „екологични електрически скутери“, чиито батерии просто са се изтощили, не акумулират достатъчно електроенергия.
Блогърите, които снимат тези гробища, понякога се чудят: защо има толкова огромни натрупвания на изоставено електрическо оборудване? И веднага намират отговора – защото никой не иска да се занимава с утилизацията на тази техника.
Това се дължи на факта, че рециклирането на батериите, които захранват скутерите, е много, много скъпо. Следователно е много по-лесно внимателно да съхранявате изведените от експлоатация електрически скутери някъде в цивилизовано европейско депо. Но и тук има един нюанс.
С течение на времето металното покритие на батериите ръждясва и се разпада, а опасните вещества започват да се просмукват в почвата. Само една повредена батерия може да замърси около 20 квадратни метра земя. Освен това съдържанието му може да развали до 400 литра вода. В същото време по някаква причина не беше повдигнат въпросът защо Грета Тунберг и други зелени екоактивисти с готови плакати все още не стоят близо до такива сметища на „екологични електрически уреди“…
Освен това не всичко е просто при електрическите превозни средства, както по отношение на ефективността, така и по отношение на производството и загубите на електроенергия и по отношение на, така да се каже, икономическия компонент.
Френското правителство вече „ обмисля разширяване на данъка върху теглото на превозното средство и върху електрическите превозни средства. Проучват се и по-строги екологични глоби.“ Що се отнася до ползите за околната среда от електрическите превозни средства, съгласно данните от проучване, купувачът може изобщо да не ги усети, тъй като производството на такива автомобили създава 70% повече емисии от техния бензинов еквивалент.
За да захранва тези „зелени електрически автомобили за бъдещето“, Китай изгражда огромен брой електроцентрали, работещи …с въглища, които съсипват околната среда точно сега и то в огромен мащаб. Друг интересен момент е свързан с тестовете за електромагнитно излъчване на тези чудотворни устройства, които понякога показват, че да седите в електрическа кола е като да се прегръщате с работеща микровълнова печка.